7 Temmuz 2011 Perşembe

Dublin'de Bir Lezzet Duragi: ELEPHANT & CASTLE

 Ne zaman gittik, gezdik, gördük : 11 Ocak 2011

Summary: Elephant & Castle is a restaurant which located in the Temple Bar area in Dublin. I suggest you to eat their very popular and delicious chicken wings with fingers. No worries, they bring you a cup of water to clean your fingers as well.                                                                                         
Dublin - Irlanda

Dublin'e yolum bir is toplantisi nedeniyle düstü. Ucusun toplanti gününün öncesinde olmasi bana kesif icin yaklasik 3-4 saat veriyordu. Otel resepsiyonundan nerede yemek yenir, aksam aksam neresi görülür diye biraz bilgi edinip, Dublin haritasini da yanima alinca, basladim sehir turuna. Harita takip etmekte aslinda hic de fena olmamama ragmen resepsiyondaki kizin tavsiye ettigi The Castle'i bulamadim. Ertesi gün önüme ciktiginda aslinda sorunun bende olmadigini yanlis tarife kurban gittigimi anladim. Ama olsun hic problem degildi:) The Castle'i bulamayinca The Temple Bar diye bilinen barlar sokagina dogru ilerledim.Burasi bildiginiz barlar sokagi; barlar, restoranlar ve hediyelik esya dükkanlariyla tam turistleri ceken bir nokta. Sonradan Wikipedia'dan ögrendigim kadariyla bu muhit ismini bir zamanlar Trinity College'in dekani sir William Temple dan almis. Bu sokaktaki meshur bar ne zaman, ne kadar ünlü oldu, hikayesini bilmiyorum ama hazir gitmisken bir fotografini cekmezsem olmaz dedim:)



The Temple Bar , Dublin
Restoranlarin menülerine bakarak sokakta ilerlerken, disi beyaz icerisi samimi güzel ve kücük fransiz kafelerini andiran bir yerin menüsünde Limetli, kisnisli (coriander) izgara tavuk gözüme carpti. Kisnis ve zencefil son zamanlardaki favori baharatlarimdan oldugu icin düsünmeden attim kendimi iceriye, ve bir de ne göreyim icerisi cok kalabalik. Ama hemen bir görevli beni karsiladi ve yerleri olmadigini ama 45 dakika sonrasi icin rezervasyon yapabileceklerini söyledi. Merakim iyice kamcilaninca rezervasyonumu yaptirdim ve Temple Bar'da biraz daha dolasmaya karar verdim. Geri geldigimde bir 15 dakika daha beklemem gerekti, ama olsun yine problem degildi:) Mekani, masalara gelen giden siparisleri, servis seklini gözlemlemek icin firsat oldu benim icin.
Ve evet sonunda tek kisilik masama yerlesmistim. Menüye tekrar bir bakip siparis verme asamasinda izgara tavugun yaklasik yarim saatlik hazirlanma süresi oldugunu ögrendim,  yarim saaat daha beklemek istemedigim icin iste o karari verdim. Tavuk kanatlari (Chicken Wings)... ?!?!?

Oysaki ne istedigini bilerek girmistim iceriye. Bu karari vermemde, bekleme süresinde, her masaya en azindan birer tane tavuk kanadinin gidisinin etkisi olmadi desem yalan olur:) iyi ki de bu karari vermisim:) Yoksa boyle bir lezzetten, böyle bir sostan haberim olmayacakti, ya da kimbilir ne zaman nerede karsilasacaktim. Tavuk kanatlari anlamlandiramadigim sekilde hem cok citir citir hem eksi hem tatli hem de disindaki sos suluydu. Bir sepetin icine yerlestirilen kanatlarin icine iki tane kereviz sapi ve beyaz bir dip eklenmisti. Yani sira garson bir de icinde limon olan metal bir tas getirdi ki, ben bunu ismarladigim ev yapimi ginger ale sandim, ama emin olamadigimdan garsonu cagirip sordum. Bunun aslinda parmaklardaki yagi almak, sosdan kolayca kurtulabilmek icin sicak ve limonlu su oldugu cevabini alinca utandim tabi:) Ama yapacak birsey yok ilk defa geliyoruz, bilmiyoruz kültürünüzü efenim... Aman ben buraya yazayim da siz benim düstügüm duruma düsmeyin:))) Ama düsünceli bir davranis tabi, takdir ediyorum:)

Elephant & Castle'in meshur Tavuk kanatlari (Chicken Wings) - Dublin
Tavuk kanatlarina da, ginger ale'e de tabiki bayildim, cok lezzetliydi ve cok keyif aldim. Eve döner dönmez nedir bu Elephant & Castle meshur mudur acaba diye internette arastirma yapinca gördüm ki; cok fani olan özellikle tavuk kanatlari tarifi bolca merak edilen bir restoranmis burasi. Ne sansliyim ki ben buraya rast geldim. Ardindan bir kac hafta boyunca tavuklara yaptiklari sosu evde denemeye calistim; tavsiyelere uydum, ben birseyler kattim, simdi keyifle yiyoruz tavuklarimizi:))

Elephant&Castle tavuk kanatlarini yaparken "Frank’s RedHot Original Cayenne Pepper Sauce" kullaniyormus, bu sos Almanya'da var mi bilmiyorum, aslinda sanmiyorum da. Ama ben zaten kendi karisimimi elde ettim oldukca da lezzetli oluyor:)  Tabasco, beyaz sirke, soya sosu, toz zencefil, köri, salca (domates & biber) ve o anda elimin altinda ne olursa ekleyip sosu olusturuyor daha sonra tereyagda hafif kavurup firinda olmus tavuklari bu sosa buluyorum ve afiyetle yiyoruz cakma tavuk kanatlarimizi:)

Hee yok ben gurme falan degilim ama nacizane fikrim, Dublin'e kadar gitmisken, Elephant&Castle'in tavuk kanadindan yemeden de dönmeyin diyorum...

Afiyet olsun:)

4 yorum :

  1. kısa süreli bir toplantı için bile olsa harika bir seyahat olmuş. 2011 yılında yaptığım irlanda seyahatim belki anılarınızı canlandırır diye uğramak istedim buraya..

    http://farelikoyunhayalcisi.blogspot.com/search/label/irlanda

    yolunuz hep açık olsun

    YanıtlaSil
  2. gecikmeli cevabim icin kusuruma bakmayin. ne iyi yapmissiniz da ugramissiniz. kesinlikle bir sonraki Irlanda'ya gidisim turist olarak olucak, ve o vakit yazilarinizdan faydalanacagimdan da eminim. tesekkür ederim...

    YanıtlaSil
  3. geç de olsa okudum bu yazıyı. zannediyorum o tavukların üzerindeki tatlı ekşi sos irlanda'da çok yaygın. bizim yediğimiz tavuklar da böyle bir sosla gelmişti hatta dublin havalimanı'ndaki burger king'te de sweet chili soslu tavuk menüler vardı. birçok avrupa ülkesinin sos anlayışına göre gayet güzel bence :) yiyenlere afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun gec olsun güc olmasin, hem Dublin disinda Amerika'da bir yerlerde daha varmis Elephant&Castle... Tabi sirf tavuk kanadi yemek icin gidileceginden degil de yolun düserse haberin olsun diye:)
      Sosu aslinda sweet chili sostan biraz daha farkli daha eksimtirak, tabasco ve sirkenin etkisiyle tabi, sen benim tatli dedigime bakma... ama her ne olursa olsun gercekten cok lezzetli... yine olsa, yine yerim... tavsiye de ederim ki afiyetler olsun:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...